KevingoesAfrica.reismee.nl

Pole pole Tanzania...

Jambo everyone,

Opnieuw een bericht over onze laatste dagen. We zijn donderdag in Tanzania aangekomen en hebben diezelfde dag Camp Tana in Tanzania bezocht. Een erg leuk en bijzonderprojectgelegen op eengeweldige locatie! De tenten waarin onze vrijwilligers zullen verblijven staan onder twee prachtige Baobab bomen en je hebt uitzicht op zee. Tommy de medewerker van onze partner heeft ons een toer gegeven en meer verteld over het vrijwiligerswerk. Alles staat volledig in het teken van het helpen van de lokale communitie, erg interessant allemaal.

Vrijdag zijn we vertrokken naar Lushoto, een dorpje in de Usambara mountains. Volgens de Tanzanianen het Zwitserland van Afrika

Laughing
. We hebben hier een flinke hike gemaakt door de bergen waarbij je doormooie dorpjes komt. Je werd hier op z'n ' Afrikaans' begroet door iedereen enalle kinderen kwamen ons tegemoet gerend. Karibou, welcome! Okay, dan besef ik me echt meteen weer waarom ik Afrika zo fantastisch vind.

Daarna zijn we vertrokken naar Arusha. De twee dagen daarna zijn we op safari geweest in de Ngorongoro crater (Serengeti/ Masai gebied) en twee andere parken. Plenty Wildlife gespot. O.a. leeuwen, cheetah's, olifanten, giraffen, hyenas en had ik al leeuwen gezegd? Dit allemaal van zeer dichtbij. Deze touriseen vast onderdeel van het Avontuurlijk Tanzania programma. Morgen is het Kilimanjaro time

Cool
en dan reizen we terug naar Kenia. Hier gaan we nog een keer op safari, ons kamp in Tsavo National park bezoeken en dan daarna een aantal projecten in de Mombasa regio.

Volgende berichtje over een paar dagen weer.

Voor het plaatsen van foto's geld: Pole Pole (langzaam...). Hoop dat dit de volgende keer zal gaan lukken...