KevingoesAfrica.reismee.nl

It's Kili time!

Hallo allemaal!

Hoe is het in NL? Jullie willen het vast niet horen, maar hier is het nog steeds 32 graden en lekker zonnig. Genieten dus

Cool

We hebben een paar dagen geleden de grens overgestoken terug naar Kenia. Dit ging allemaal heel soepel. Vanuit de grensplaats hadden we een lift geregeld naar Amboseli National Park. Het was een erg mooie rit door een zeer droog gebied. We hebben onderweg Masai ontmoet, Fata Morgana's (jaja, het leek net de woestijn) en zandtornado's gezien.
Onze lift heeft ons bij een camping in Amboseli gedropt. Alweer waren we de enige toeristen. De camping was midden in de bush-bush en basic, maar fantastisch! De wilde dieren liepen dichtbij onze tent (natuurlijk zat er een hek tussen

Wink
). Hoe geweldig is het om wakker te worden en de zonsopgang te zien met een kudde olifanten. Nice! Of in Travel Active termen: ENIG!
Amboseli staat bekend om het uitzicht op de Kilimanjaro. Een paar keer waren we al in de buurt, maar telkens stond de Kili in de wolken. Nu staat de Kili blijkbaar het grootste gedeelte van de tijd in de wolken, maar we wilden haar natuurlijk zien! Telkens kwam de Kili niet tevoorschijnof slechts een klein gedeelte. De laatste ochtend toen we al in de auto zaten om weg te gaan, kwam de Kili tevoorschijn! Super om eindelijk te zien! We hebben er een uur van mogen genieten, daarna kwamen de wolken weer. Een Masai-manvertelde dat de mensen hier dan het volgende zeggen: The Kili is sleeping again'
Tongue out
Tjah, iedereen moet slapen he...

Vanuit Amboseli zijn we na een lange rit terecht gekomen in Voi. Hier werden we opgehaald door Sammy, de manager van ons Tsavo-camp. Hij bracht ons naar het kamp waar we met iedereen kennis hebben gemaakt. Er werken hier echt alleen maar vriendelijke toppers! Er werd echt enorm goed voor ons gezorgd. We verbleven in een enorm mooi huis met een aantal Amerikaanse vrijwilligers. We voelden ons direct thuis en maakten echt onderdeel uit van de community.

Het volgende bericht ga ik meer vertellen over de verschillende vrijwilligersprojecten in Tsavo, ons bezoek aan het hoofdkantoor van onze collega's in Kenia en de vrijwilligersprojecten bij Diani Beach. Veel gezien en geleerd hier!

Tot het volgende bericht!

Groetjes Kevin en Jordy

Gerrit / Gonny

Hey Kevin en Jordy,
hier is alles oké, alles gaat gewoon door (ook zonder jullie)

Wat 'n verhaal, wat jullie weer allemaal gezien en beleefd hebben, grandioos! De foto's zijn geweldig, de dieren van zo dichtbij te kunnen fotograferen...
Leuk dat jullie iedere keer weer zo gastvrij worden ontvangen. Geniet nog ten volle van datgene wat jullie nog in de laatste dagen daar gaan meemaken!
liefs ons!

Timo en Pumba

Helemaal geweldig allemaal! We kunnen het ons haast niet voorstellen hoe mooi de dieren zijn in het echt!
Gr je zus en Goof

Jack en Anne-Karin

Hallo Kevin en Jordy,
"t Is weer jaloersmakend wat jullie daar allemaal beleven. Je zal er de kost maar mee moeten verdienen!! Geweldige fotos en leuke verhalen zodat we ons ook een beetje bij jullie wanen.
Enjoy!!
Groetjes uit Deurne