KevingoesAfrica.reismee.nl

Vrijwilligerswerk Kenia

Hoi iedereen,

Inmiddels ben ik weer een tijdje terug in Nederland, toch wil ik nog wat meer vertellen over het laatste deel van mijn reis door Kenia en Tanzania.

Het laatste deel van onze reis stond in het teken van ons vrijwilligerswerk Kenia programma waarbijikeen bezoek gebracht aan verschillende vrijwilligersprojecten,Wildlifde parkenen de kampen waar onze vrijwilligers verblijven.

Ons vrijwilligerswerk programma inKenia is een uniek programma waarbij je community projecten combineert met verschillende Wildlife projecten. Zo kan het dus zijn dat jein één weekles geeft op een basisschool en watervoorzieningen voor dieren gaat aanleggen.

Tsavo Bush Camp

Het Tsavo Bush Camp bevindt zich inRukinga Wildlife Sanctuary, midden in de Bush! Rukinga Wildlife Sanctuary is een geprivatiseeerd Wildlife park dattussende Nationale parken Tsavo West en Tsavo East ligt. Onze vrijwilligers verblijven hier in traditionale Afrikaanse huisjes, het is daar erg leuk en gezellig en er wordt gewerkt op een aantal verschillende projecten.

1. Een basisschool in de omgeving vande Rukinga Wildlife Sanctuary. Een grote school waar je als vrijwilliger bezig bent met het bouwen van nieuwe klaslokalen. Je organiseert verder activiteiten voor de kinderen en doet spelletjes met ze in de pauze's.

2. Een HIV/Aids project voor lokale vrouwen. Deze vrouwen doen er alles aan om mensen in de omgeving van het kamp te informeren over HIV en Aids. Je helpt de vrouwen door o.a. een waterreservoir voor ze aan te leggen en nieuwe sanitaire verzieningen te bouwen. Ook is er de mogelijkheid om met de vrouwen naar de dorpjes te gaan en ze te ondersteunen in de werkzaamheden. Als vrijwilliger werk je nauw samen met de vrouwen, inventariseert wat ze nodig hebben en helpt ze waar nodig.

3. De dieren in de Rukinga Sanctuary hebben het zwaar in de droge seizoen. Vrijwilligers werken gezamelijk met de Rangers van het park aan het verbeteren van de watervoorzieningen van de dieren.Zo sta je tijdens je werkzaamheden regelmatig oog in oog met een giraffe, olifant of leeuw!

Diani Camp

Dit camp ligt in het zuidoostelijk deel van Kenia niet ver van Diani beach. Ook hier verblijven onze vrijwilligers in groepsverband in huizen die gebouwd zijnin traditionele 'Swahili' stijl.

In de community van het kamp werken onze vrijwilligers aan het bouwen van huizen voor de zeer arme lokale bevolking,ook wordt er wordt er lesgegeven op de lokale basisschool.

De projecten waar aan gewerkt wordt zijn zeer divers en de dagen waarop wordt gewerkt worden afgewisseld met leuke culturele activiteiten. De groep die tijdens mijn bezoek op het camp was had een'Swahiliculture' dag! Deze dag verblijven ze bij de lokale bevolking in de community en op deze manierervaren onze vrijwilligers hoe koken en eten inAfrika een socialegebeurtenis is.De dag werd afgesloten met tradionele muziek en dans! Onvergetelijk en erg leerzaam om dit allemaal te mogen meemaken.

In mijn foto mappen staan foto'svan alle projecten en hier lees je meer overhet programma. Mocht je meer willen weten over dit programma stuur me gerust een e-mail: vrijwilligerswerk@travelactive.nl.

Groetjes,

Kevinvan Ginkel

Sarah

Zo net even alles gelezen en de foto's bekeken. Wat een mooie ervaring weer en wat heb je toch een leuke baan ;-) Als ik dit zo zie, begint het wel weer te kriebelen, wat een prachtige landen zijn dat toch!!!!

Liefs vanuit het verre Flores